سامانه هوشمند تحویل غذا

سامانه هوشمند تحویل غذا


تحویل غذا و کالا به مشتریان که مقدار قابل ملاحظه ای از فروش رستوران، فست فود و فروشگاه ها را به خود اختصاص داده است، یکی از دغدغه های جاری و مداوم صاحبان این صنعت می‌باشد. از طرفی در جهت افزایش قدرت رقابت در کنار افزایش کیفیت و تنوع، تحویل به موقع در کوتاهترین زمان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از این رو در راستای افزایش کیفیت این خدمات، سامانه پی سپار تحویل ایجاد شده است.

سامانه پی سپار تحویل از دو نرم‌افزار وب و موبایل تشکیل شده است.

روند کار پی سپار تحویل
در ابتدا می بایست هر یک از پیک ها که می توانند مسئول تحویل غذا و یا تحویل بار باشند، نسخه موبایل سامانه را بر روی گوشی خود نصب نمایند.

در زمان شروع، پیک با فشار بر روی دکمه آماده ارائه سرویس، ساعت حضور و موقعیت خود را ثبت می‌نماید. از این طریق می توان، مدت کارکرد دقیق هر پیک تحویل غذا را گزارش گیری نمود.

در رستواران یا فروشگاه قبل از تحویل غذا یا کالا به پیک، در صورتیکه مشتری قبلا اشتراک داشته باشد، با ورود کد اشتراک یا شماره موبایل او، اطلاعات او بازیابی می گردد.

در صورتیکه مشتری، اشتراک نداشته باشد، ابتدا شماره موبایل و مشخصات وی وارد می گردد، سپس از طریق جستجو در فیلد مکان و تعیین موقعیت دقیق بر روی نقشه، آدرسی که پیک برای تحویل به آن مراجعه می کند، مشخص می گردد.

بعد از آن در بخش توضیحات، در صورت لزوم، اطلاعات لازم جهت اطلاع پیک وارد می گردد و در ادامه بر روی دکمه ثبت مقصد کلیک می شود. با ادامه این روند، می توان چند مقصد را به یک پیک اختصاص داد.

در این فرم دکمه ای با عنوان محاسبه مسافت وجود دارد که جهت محاسبه فاصله مشتری تا رستوران یا فروشگاه به کار می رود. با انتخاب آن، نرم افزار فاصله دقیق مشتری با رستوران یا فروشگاه را محاسبه و همراه با زمان دقیق سفر براساس ترافیک فعلی، گزارش می نماید.

حال یکی از پیک ها را انتخاب و سفارش را برای او ارسال کنید.

با این اقدام، لیست سفارشات در موبایل پیک ظاهر می گردد

در صورتیکه دو یا چند مقصد برای پیک ارسال شده باشد، پیک می تواند با استفاده از منوی الویت بندی سفر، براساس وضعیت فعلی ترافیکی، الویت سفر خود را مشخص نماید.

با فشار دکمه اعزام، برای مشتری پیامکی ارسال می گردد که در محتوای آن مشخصات راننده و زمان دقیق رسیدن پیک وجود دارد، مشتری با کیلک بر روی این آدرس، می تواند مشخصات پیک و موقعیت بر خط او را مشاهده نماید.

با رسیدن پیک به مقصد، پیک با فشار دکمه پایان کار، ضمن دریافت امضاء تحویل از مشتری، میزان رضایت او از کیفیت خدمات را نیز اخذ می نماید. در ضمن مشتری می تواند در صورت داشتن شکایات، انتقاد یا پیشنهاد، نظر خود را در این قسمت وارد نماید.

با پی سپار تحویل، تحویل بار به موقع و منظم صورت گرفته و در رستوران یا فروشگاه نیز مدیر می تواند وضعیت پیک های خود را هر لحظه مشاهده نماید. مدیر نقلیه می تواند پیک های خود را با سه وضعیت قرمز یعنی خارج از سرویس، وضعیت سبز یعنی آماده سرویس و وضعیت آبی یعنی در حال سفر به سمت مشتری بر روی نقشه مشاهده کند.

مزایای سامانه پی سپار تحویل
حذف وابستگی رستوران ها و فروشگاه ها به رانندگان و امکان استفاده از رانند ناآشنا به منطقه
اطلاع مشتری از زمان دقیق رسیدن غذا یا کالا
افزایش سرعت خدمات رسانی و کاهش زمان معطلی نزد مشتری
نظارت برخط بر روی پیک ها بدون نیاز به نصب GPS
دریافت نظر مشتری در خصوص خدمات ارائه شده
کاهش زمان تحویل به دلیل اطلاع رسانی پیش از موعد به مشتریان
کاهش زمان ثبت مسیر به دلیل استفاده از داده های قبلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *