معرفی ردیاب اندیشه - شرکت رایان اندیشه نصر

جی پی اس (GPS) دستگاه های قابل حمل

ردیاب های سیستم موقعیت یابی جهانی (Global Positioning System)، یا همان جی پی اس (GPS) دستگاه های قابل حمل هستند که به مدیران ناوگان، والدین و صاحبان وسایل نقلیه از همه نوع اجازه می دهند خودروها و کامیون های خود را مدیریت و ردیابی کنند. رد یاب جی پی اس در لحظه برای اتومبیل ها قادر به ارائه اطلاعات سریع و مکان فوری هستند، در حالی که گزینه های کم هزینه این نوع اطلاعات را برای استفاده های بعدی ثبت می کنند.

جی پی اس چگونه کار می کند؟

جی پی اس از شبکه ای از ماهواره ها برای تعیین محل دستگاهی که به طور خاص برای آن منظور طراحی شده است استفاده می کند. ایده اصلی این است که یک ردیاب جی پی اس برای تعیین موقعیت فیزیکی خود بر اساس فاصله آن از سه ماهواره جی پی اس، از فرآیندی به نام فرایند سه جانبه استفاده می کند. این دقیقا همان فناوری است که توسط سیستم ناوبری قابل حمل یا اتومبیل شما استفاده می شود.

تفاوت بین یک ردیاب جی پی اس و یک سیستم ناوبری اتومبیل در این است که سیستم ناوبری مکان و مسیرهای رانندگی را برای شما فراهم می کند، در حالی که یک ردیاب یا سابقه ای از عادت های رانندگی شما را در خود نگه می دارد یا موقعیت مکانی آن را در زمان واقعی پخش می کند.

هنگامی که یک ردیاب جی پی اس برای یک اتومبیل قادر به پخش موقعیت مکانی خود است ، به طور معمول از همان فناوری دقیقی استفاده می کند که تلفن همراه شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت استفاده می کند. به همین دلیل است که برخی از ردیاب های اتومبیل جی پی اس به هزینه اشتراک ماهیانه نیاز دارند
دستگاه های ردیابی اتومبیل برای چه مواردی استفاده می شوند؟
هدف اصلی دستگاه ردیابی ماشین جی پی اس این است که به شما اطلاع دهد که وسیله نقلیه شما در کجا قرار دارد و سناریوهای مختلف زیادی وجود دارد که در آن می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، اگر ماشین شما به سرقت رفته است ، اما ردیابی نصب کرده اید ، می توانید محل دقیق آن را به پلیس ارائه دهید.

.

وسایل ردیابی وسایل نقلیه همچنین برای دارندگان ناوگان بزرگ اتومبیل یا کامیون فوق العاده مفید هستند. برخی از این فناوری برای نگه داشتن زبانه ها در جایی که وسایل نقلیه آنها در هر زمان معین برای هماهنگی هرچه بهتر عملیات روزانه استفاده می کنند ، استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر علاقه بیشتری به پیگیری مسافت پیموده شده برای حسابداری یا بازپرداخت دارند.
اگر می توانید به هر موقعیتی فکر کنید که می خواهید بدانید ماشین شما کجاست یا کجا بوده است ، پس به یک ردیاب اتومبیل جی پی اس احتیاج دارید. تنها نتیجه این است که اکثر این ردیاب ها به خدمات سلولی نیاز دارند تا داده های مکان واقعی را در اختیار شما قرار دهند.

چگونه از ردیاب اتومبیل GPS استفاده می کنید؟

استفاده از ردیاب جی پی اس در اتومبیل شما معمولاً بسیار آسان است ، اما روند آن کمی متفاوت از دستگاه دیگر است. تفاوت اصلی منبع تغذیه است ، اما تغییرات کافی وجود دارد که هنوز هم خوب است که ابتدا کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید.

برخی از ردیاب های جی پی اس طوری طراحی شده اند که به کانکتور تشخیصی پردازنده (OBD-II) وصل شوند که معمولاً در زیر خط در نزدیکی پای راننده قرار دارد. فایده در اینجا این است که این ردیاب ها مستقیماً از اتصال عیب یاب دریافت می کنند ، بنابراین استفاده از آنها بسیار آسان است. اگر تاکنون از خواننده کد یا ابزار اسکن استفاده کرده اید ، استفاده از این نوع ردیاب نسیم است.

سایر ردیاب های اتومبیل به گونه ای طراحی شده اند که به یک فندک سیگار یا سوکت لوازم جانبی وصل شوند ، همچنین امکان نصب آنها را نیز محدود می کند. نصب و استفاده از این ردیاب ها بسیار آسان است ، اما برخی از آنها وقتی رانندگی نمی کنید ، باتری شما را جذب می کنند. در این حالت ، برای جلوگیری از از بین رفتن باتری ، باید ردیاب را جدا کنید.

با احتیاط ترین ردیاب های جی پی اس اتومبیل باتری کار می کنند ، این بدان معنی است که می توان آنها را تقریبا در هر نقطه نصب کرد. از آنجا که منبع تغذیه خارجی وجود ندارد ، این نوع ردیاب باید به صورت دوره ای حذف و شارژ شود ، یا کار را متوقف می کند.

هنگامی که یک ردیاب جی پی اس در وسیله نقلیه خود نصب کردید ، می توانید از نرم افزاری در رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود استفاده کنید تا مکان آن را در زمان واقعی مشاهده کنید.

آیا ردیاب های جی پی اس برای اتومبیل ها قانونی هستند؟

در حالی که کلیه موارد استفاده شده در بالا در بیشتر حوزه های قضایی قانونی است ، درک این نکته مهم است که شرایطی وجود دارد که استفاده از دستگاه ردیابی خودرو می تواند شما را در آب گرم فرود آورد. در صورت شک ، برای مشاوره حقوقی در مورد موضوع با یک وکیل تماس بگیرید.

قانون کلی این است که اگر ماشین شما باشد ، می توانید آن را ردیابی کنید. این مسئله هم برای وسایل نقلیه خصوصی و هم برای وسایل نقلیه متعلق به یک شرکت صادق است. بنابراین اگر می خواهید فرزند خردسال خود را پیگیری کنید یا زبانه ها را در ساعات کار بر روی کارمندان خود نگه دارید ، به طور کلی روشن نیستید.

اگر صاحب خودرو نیستید ، معمولاً نصب ردیاب در آن غیرقانونی است. استثنائات برای پلیس وجود دارد ، به شرط آنكه در ابتدا حكم به دست بیاورند و بازرسان خصوصی كه تحت دستور صاحب وسیله نقلیه كار می كنند. این در اکثر شرایط غیرقانونی است و برخی از حوزه های قضایی حتی قوانینی را در مورد حق رای گیری در فضای مجازی دارند که بطور خاص ردیاب های اتومبیل جی پی اس را نشان می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *